Учениците ще посещават земеделски стопанства

    38

    Откъде идва млякото и как от него се прави сирене и кашкавал. На това ще се учат децата от първи до четвърти клас като посещават стопанства, мандри или селскостопански музеи.

    В двора на училище или детска градина пък малчуганите от 3- до 10-годишна възраст ще трябва да създават и да се грижат за овощни и зеленчукови градини, за да могат да придобият земеделски навици. Тези мерки са предвидени в проекта на националната стратегия за прилагане на схема за предлагане на плодове, зеленчуци, мляко и млечни продукти в детските градини и училища до края на учебната 2022/2023 година, която е предложена за обществено обсъждане от Министерство на земеделието.

    За да приобщят най-малките ученици от столицата към земеделските процеси, педагозите и малчуганите трябва да пътуват до село Лесиндрен. С историята на българското растениевъдство пък децата могат да се запознаят в Националния земеделски музей. Там ще научат как възниква земеделието по нашите земи, да видят различни култури. В музея децата могат да разгледат техни експонати.

    Градинки с цветя и зеленчуци вече съществуват в някои училища и детски градини. Сред стръкчета подправки пък се провеждат и занятията по човек и природа, както и специализирани Монтесори занимания, свързани с еволюцията на живота, ботаника, биология, екология и социални умения.

    Въвеждането на часове по дегустация или кръжоци по готварство също са предвидени в проекта на стратегията. Заниманията могат да протичат в училищния стол или помещенията за приготвяне на храна. В тях ще участват децата от първи до четвърти клас, които сами ще приготвят собствения си обяд или следобедна закуска.

    Как да готвят и да подреждат масата се учеха преди децата от 5-и до 7-и клас в заниманията си по труд и техника. Въпреки че в тези занимания не се предвижда включването на малчуганите от детските градини, в някои се прилага подобна практика.

    Децата от предучилищна група в столична забавачка са посетили пекарна, в която са се учили как да месят и пекат хляб. Провеждането на състезания и игри в училищата, детските градини или из града, в който се намират, е друга от мерките, с които се цели малчуганите да придобият знания за полезните свойства на млякото, плодовете и зеленчуците.

    За да се запознаят децата със здравословните хранителни навици и опазването на околната среда, образователните институции трябва да провеждат уроци и лекции. В тази насока в училищата и детските градини ще се раздава и мед и ще се обясняват полезните му свойства.

    Източник: