Започнаха обученията за оценяване на потребностите на деца и ученици

    115

    Започнаха обучения на обучители за прилагането функционална оценка на потребностите на деца и ученици спрямо възможностите им – ICF-CY ( Международна класификация на функционирането, уврежданията и здравето на човека-детски вариант). Тя ще е базирана върху силните и слабите страни на децата. Въвеждането на оценката се случва в рамките на сътрудничество между Министерство на образованието и науката и UNICEF, съобщават от Регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образовани София-град.

    В първия етап от процеса ще бъдат обучени 63 обучители от Регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование от цялата страна, които в рамките на две години ще обучат екипите за подкрепа за личностното развитие в детските градини и училища да прилагат класификацията.

    Обучител и консултант е проф. Манфред Претис от Университета в Хамбург. Татяна Предова от Министерство на образованието и науката увери първите участници в обучението за обучители, че това ще е един процес, в който получаването на допълнителна подкрепа ще се осъществява след функционално оценяване на потребностите, и макар и сложен, този процес ще бъде реализиран в бърз срок.

    Директорът на Регионален център за приобщаващо образование-София-град Калоян Дамянов отбеляза, че с тази инициатива се осигурява съществена подкрепа за всички екипи в детските градини и училища, които вече реализират допълнителна подкрепа за личностно развитие. Той наблегна на необходимостта училищните екипи да прецизират достатъчно обхватно оценките на индивидуалните потребности, за да може след това да се изготвят и реализират планове за подкрепа за всяко дете или ученик със специални образователни потребности според индивидуалния му статус.

    Източник