АТРАКТИВНИ КЪТОВЕ ЗА ЧЕТЕНЕ В УЧИЛИЩЕ

2137

Четенето и ученето става все по-интересно за учениците от ОУ „Райна Княгиня“. Иновативен начин за привличане на вниманието на децата към книгите са измислили от ръководството на учебното заведение като на мястото на старите шкафчета в коридора на 3-я етаж са направили напълно нови кътове за четене. За удобство има дори възглавници, а на рафтове са сложени различни сборници с разкази, приказки, енциклопедии и т.н.
ОУ „Райна Княгиня“ е инициатор и участник в съвместния проект „Иновативни училища“ на Община Пловдив и фондация Световен образователен форум България и е официално признато от МОН за иновативно заради успехът му по внедряване на работа в екип във всички часове във всички класове от 1 до 7 клас.
„Надяваме се по тази начин да стимулираме децата да четат повече книги, да провокираме тяхната креативност, да развием техните меки умения към общуване и социализация“, заяви директорът на Мария Гайдарова. „Това е място, където те по-лесно ще могат да се докоснат до ценностите и до мъдростта на книгите“, уточни тя.
„През последните години в училище „Райна Княгиня“ се вижда много голяма промяна и тя се дължи на всички Вас. „Иновативни училища“ са една от първите мащабни програми, която започнахме преди години. Понякога дори реорганизацията на класните стаи и коридорите прави образованието по-интересно и по-достъпно“, сподели заместник-кметът Стефан Стоянов. Той акцентира на факта, че Община Пловдив се стреми непрекъснато да помага на училищата, когато става въпрос за иновации в учебния процес.
На кътовете за четене освен книги има и цитати на известни личности и снимки на места от България, които са част от световното културно-историческо наследство на ЮНЕСКО, а Пловдив е представен с Етнографския музей.
ОУ „Райна Княгиня“ е първото пловдивско училище, което смени средата на класните стаи и ориентира учениците за работа в екип. То разполага с напълно обновена материална база, а средата е реорганизирана, като чиновете са подредени не в редици, а на групи, освен уроците децата учат как да правят презентации и да защитават това, което са направили.
„По този начин учениците работят заедно, равнопоставени са, играят. Мотивацията им е по-голяма, тъй като под формата на игри, успяват да усвоят необходимите знания, а и агресията е намаля“, заключи директорът Мария Гайдарова.

Източник